În cadrul FESTIVALULUI NAŢIONAL AL ŞANSELOR TALE – ROMÂNIA 2009,
Casa Corpului Didactic Maramureş a organizat în perioada 14-20 decembrie 2009 următoărele acţiuni:
Denumirea activitaţii:
I. Expoziţie de carte şi material didactic cu tema - ,,Educaţie-Dialog-Democraţie”
Responsabili:
· Smaranda Oancea, bibliotecar
· Ioana Dumitru, prof. documentarist
Participanţi:
Cadre didactice din judeţul MM, persoane interesate de formarea personala şi profesionala, elevi, parinţi.
Descrierea activitaţii:
Expoziţia este deja o tradiţie a Casei Corpului Didactic Maramureş.
În fiecare an, cu ocazia derularii activitaţilor din cadrul Festivalului Naţional al Sanselor Tale, bibliotecarul şi profesorul documentarist al CCD pregatesc o expoziţie de carte şi material didactic ce se doreşte a fi un eveniment de conştientizare a nevoii de învaţare la vîrsta adulta şi totodata de promovare a activitaţilor şi a poveştilor de succes din acest domeniu.
|
Denumirea activitaţii:
II. ,,Fiecare elev merita o şansa”- Seminar de diseminare
Responsabili:
Bodea Bianca – profesor metodist CCD MM
Participanţi:
Cadre didactice care predau la şcolile pentru copii cu deficienţe din judeţul MM, reprezentanţi ai ISJ MM, reprezentanţi ai comunitaţii locale, alte persoane interesate.
Descrierea activitaţii:
Seminarul a avut ca stop diseminarea informaţiilor referitoare la implementarea de catre CCD MM a proiectului cu finanţare europeana ,,Fiecare elev merita o şansa”, proiect ce raspunde prioritaţii Strategiei Europene de Ocupare de a promova integrarea grupurilor dezavantajate în societate.
|
Denumirea activitaţii:
III. ,,Managementul formarii continue” - Diseminare
Responsabili:
· Bodea Bianca – profesor metodist CCD MM
· Konta Terezia Doina – profesor metodist CCDMM
Participanţi:
Managerii şcolari şi Responsabilii cu formarea continua din şcolile din judeţ.
Descrierea activitaţii:
Scopul întâlnirilor a fost promovarea programelor de educaţie destinate adulţilor, în vederea dezvoltarii profesionale şi personale a fiecarui individ.
Activitaţile zonale au fost destinate diseminarii Ofertei de formare a CCD MM, respectiv a rolului pe care-l are responsabilul cu formarea continua în şcoala.
|
Denumirea activitaţii:
IV. Seminarul ,,Educaţie- dialog- democraţie”
Responsabili:
· Smaranda Oancea, bibliotecar
· Ioana Dumitru, profesor documentarist
Participanţi:
Cadre didactice, reprezentanţi ai ISJ MM, AJOFM, ONG-uri, cadre didactice, elevi, parinţi, bibliotecari scolari, profesori documentarişti şi alte persoane interesate de acest subiect.
Descrierea activitaţii:
Deoarece deviza ediţiei din acest an este EDUCATIE-DIALOG-DEMOCRATIE, o triada de valori spre care ne îndreptam atenţia acum, la aniversarea a 20 de ani de la prabuşirea regimului comunist în România, am considerat necesara organizarea unui seminar pe aceasta tema.
|
Denumirea activitaţii:
V. ,,Tineri antreprenori se formeaza în şcoala”- Work-shop
Responsabili:
· Bodea Bianca – profesor metodist CCD MM
Participanţi:
Grupul ţinta vizat a fost alcatuit din 10 cadre didactice implicate în furnizarea de servicii alternative în educaţie şi 20 elevi din învaţamântul preuniversitar – nivel liceal şi postliceal.
Descrierea activitaţii:
Scopul întâlnirii a fost dezvoltarea şi integrarea pe termen lung a spiritului antreprenorial în şcoala prin dezvoltarea de metode extracuriculare de îmbunataţire a abilitaţilor şi cunoştinţelor elevilor.
|
Denumirea activitaţii:
VI. “ Sanse în formarea profesionala” - Dezbatere
Responsabili:
· Konta Terezia Doina, profesor metodist CCD MM
Participanţi:
Cadre didactice, manageri şcolari, membri ai comunitaţii locale.
Descrierea activitaţii:
Diseminarea informaţiei dobândite prin cursurile de formare a cadrelor didactice în cadrul proiectului ,,Intelteach, Predarea în societatea cunoaşterii”.
|
Denumirea activitaţii:
VII. ,,Ziua porţilor deschise”: vizite, parteneriate şcolare – atragerea comunitaţii în viaţa şcolara; prezentarea Mediatecii CCD şi a celorlalte compartimente destinate activitaţilor de formare/informare, consiliere; dezbateri privind impactul cursurilor de formare profesionala a adulţilor asupra comunitaţii şi agenţilor economici.
Responsabili:
· Smaranda Oancea – bibliotecar
· Ioana Dumitru – profesor documentarist
· Profesorii metodişti, informatician.
Participanţi:
Cadre didactice, elevi, parinţi, reprezentanţi ai comunitaţii locale, elevi.
Descrierea activitaţii:
Prezentarea bibliotecii şi a mediatecii CCD MM, a activitaţilor desfaşurate în cadrul acestora;
Distribuirea de materiale informative privind educaţia adultilor;
Prezentarea unor materiale documentare referitoare la Revoluţia din decembrie 1989.
|
Denumirea activitaţii:
VIII. ,,20 de ani de democraţie în şcoala româneasca “ – Masa rotunda
Responsabili:
· Smaranda Oancea, bibliotecar
· Ioana Dumitru, profesor documentarist
Participanţi:
La acţiune au participat profesori de istorie, profesori psihologi, elevi, parinţi şi membri ai comunitaţii locale.
Descrierea activitaţii:
Masa rotunda cu tema ,,20 de ani de democraţie în şcoala româneasca “, a avut ca scop conştientizarea Participanţi: lor în legatura cu evoluţia sistemului de învaţamânt în ultimii 20 de ani.
|
Denumirea activitaţii:
IX. “Beneficii ale activitaţii de mentorat”- Diseminarea activitaţilor de mentorat
Responsabili:
· Konta Terezia Doina, profesor metodist CCD MM
Participanţi:
Au participat cadre didactice, manageri şcolari, membri ai comunitaţii locale din Vişeu de Sus.
Descrierea activitaţii:
Scopul întâlnirii a fost acela de a evidenţia beneficiile activitaţilor de mentorat la care au participat cadrele didactice din Vişeu de Sus.
S-au evidenţiat exemple de buna practica, modul în care programul urmat a contribuit la promovarea unui proces de învaţare centrat pe elev, pe nevoile de dezvoltare ale acestuia. Au fost evidenţiate avantajele implementarii programului pentru comunitatea locala în ansamblu.
|
EDUCTIA PENTRU MEDIU”
RESPONSABILUL CURSULUI: prof.ANA HOPÂRTEAN
|
DETALII DESPRE CURS:
· Furnizor: CCD Marmures
· Nr. deciziei de acreditare: 157 / 30.09.2008
· Grup tinta: cadre didactice din învatamântul preuniversitar, manageri de scoli
· Formatori:
Prof. Todorut Gelu
Prof. Hopârtean Ana
Prof. Dehelean Iulica
Prof. Pop Marcela
Prof. Pop Vasile
Prof. Hotea Radu
Prof. Hotea Marcelina
Inst. Fertigan Mariana
Inst. Pop Narcisa
· Pe parcursul anului şcolar 2008-2009 s-au derulat 3 serii ale cursului de formare
–seria 1-perioada: 25.10.2008-18.12.2008
–seria 2-perioada: 9.01.2009-24.03.2009
–seria 3-perioada:15.05.2009-30.06.2009
· Data evaluarii finale
–seria 1-18.12.2008
–seria 2-24.03.2009
–seria 3-30.06.2009
· Numar cursanţi cu evaluare finala
–seria 1- 65 cursanţi
–seria 2- 175 cursanţi
–seria 3- 213 cursanţi
TOTAL: 453 cursanţi
· Reprezentant CNFP care a participat la evaluarea finala
–seria 1-18.12.2008- Prof. Rotaru Ileana
–seria 2-24.03.2009- Prof. Mateescu Zoia Dana
–seria 3-30.06.2009- Prof. Mateescu Zoia Dana
Anul şcolar 2009-2010
Perioada de derulare a cursului: 4.02-25.03.2010
Cursanţi înscrişi: 128
|
EXEMPLE DE BUNĂ PRACTICĂ:
ACTIVITĂŢI DESFĂŞURATE ÎN CADRUL PROIECTULUI ECO
ŞC. CU CLS. I-VIII NR. 18 BAIA MARE
1. AMENAJAREA ÎN CADRUL ŞCOLII A UNUI CABINET ECO
|
2. ACŢIUNI DE ECOLOGIZARE A SPAŢIILOR VERZI DIN INCINTA ŞCOLII ŞI
ZONELE ADIACENTE
|
3. FORMAREA UNEI CONŞTIINŢE şI CONDUITE ECOLOGICE
ÎN RÂNDUL ELEVILOR PRIN PROMOVAREA SAPTAMÂNALĂ A UNOR MESAJE PE TEME ECOLOGICE
|
4. COLECTAREA DEŞEURILOR DIN PLASTIC ŞI HÂRTIE .
CONFECŢIONAREA UNOR LUCRĂRI DIN MATERIALE REFOLOSIBILE
|
5. DE LA GROAPA DE GUNOI LA MANAGEMENTUL DEŞEURILOR ŞC. CU CLS I-VIII ROHIA
|
6. ŞCOALA CU CLS. I-VIII „GEORGE COŞBUC”
SIGHETU MARAMAţIEI, JUD. MARAMUREŞ
|
PATRULA ŞCOLARĂ
|
7. ![](imagini/act015.jpg)
|
A fost odată un sat în care, în fiecare primavara pădurea renăstea,
florile împodobeau drumurile, păstrăvii umpleau râurile iar păsările călătoare poposeau
şi îşi ocupau locul hărăzit în natură. Dar cu timpul farmecul padurii s-a stins.
Recoltele se vestejeau, puii nu mai ieşeau din găoace, păstrăvii
nu se mai înmulţeau, păsările nu mai veneau.
Analizând fragmentul de mai sus, putem afirma că la începutul existenţei
sale, omul era partener supus al naturii, făcând parte integrală din natura.
Trecând de la vânat la pescuit şi cules la cultivarea pamântului şi
apoi la civilizaţia industriala, omul a schimbat limpezimea apelor, puritatea pădurilor, aerului.
În perioada preistorică, peste 50% din suprafaţa Terrei a fost ocupată de păduri.
În perioada medievală, pădurile ocupau 70 - 75% din suprafaţa ţării.
La începutul secolului al XlX-lea padurile ocupau 38% din suprafaţa ţării.
După 1975, padurile ocupau 27% din suprafaţa ţării. Astăzi aceasta suprafaţa este mult mai redusă şi continuă
să scadă.
Coordonatele actuale ale vieţii cotidiene impun abordarea educaţiei pentru dezvoltarea durabila, educaţia pentru protecţia padurii si a calitaţii mediului înconjurator
ÎNDEMN: “IUBIŢI, DEOPOTRIVA, NATURA ŞI OMUL !”
|